Zorgzwemmen

Zwemmen is een ideale sport voor mensen met een beperking, zowel jong als oud. In het water voel je je lichter waardoor je je makkelijker kunt verplaatsen. Zwemmen is in de regel blessurevrij: je werkt aan de opbouw van je conditie en versterking van je spieren zonder je gewrichten zwaar te belasten. Wij bieden een speciaal moment voor de doelgroep gehandicapten, mensen met een fysieke of geestelijke beperking. Naast ruime kleedruimtes zijn er rolstoelen, bedbrancards en tilliften aanwezig om in en uit het water te komen.

In April 2018 is door een financiële bijdrage van het Fondsgehandicaptensport materiaal aangeschaft om de zwembeleving van de deelnemers te vergroten. Wij zijn op zoek naar vrijwilligers die onze huidige (en toekomstige) deelnemers willen helpen en ondersteunen tijdens het zorgzwemmen. Bekijk dit vlog van stichting Philadelphia over zwemmen voor mensen met een beperking.

Abonnementen & tickets

12 badenkaart Zorg-Zwemmen
€ 105,00

Bestel nu 12 badenkaart Zorg-Zwemmen
Los bad Zorg-Zwemmen
€ 10,50

Bestel nu Los bad Zorg-Zwemmen

Wanneer kan ik voor Zorgzwemmen terecht?

Zwembad Rhienderoord

dag Tijd Bad