Nationale Diabetes Challenge 2024

De Nationale Diabetes Challenge wordt door het hele land georganiseerd en is een initiatief van de Bas van de Goor Foundation (BvdGF). Deze wandel challenge is een laagdrempelige manier om meer te bewegen en de gezondheid te verbeteren. Het is speciaal bedoeld voor mensen met een chronische ziekte zoals diabetes, maar ook mensen die om andere (gezondheids-)redenen meer aan beweging willen doen zijn van harte welkom om mee te lopen. Voorgaande jaren was de wandel challenge een groot en landelijk succes.Wandelen is één van de meest laagdrempelige manieren om in beweging te komen én heeft talloze gezondheidsvoordelen. Denk aan conditieopbouw, afvallen en een verbeterde darmwerking, maar ook aan een fitter en energieker gevoel en een verbeterde diabetesregulatie.Stichting Sportkompas heeft in samenwerking met verschillende partners/zorgprofessionals het initiatief genomen de challenge op te zetten binnen de gemeente Brummen.

Het programma van 2024Op maandag 8 april 2024 is de wandelgroep in Brummen gestart. Aanmelden kan nog steeds door hieronder op de link te klikken. We houden rekening met ieders wandelniveau. Het is daarom niet erg wanneer je (nog) niet zo ver kunt lopen. Wij zorgen voor een veilige beweegomgeving.

Datum: vanaf 8 april 2024Tijdstip: 19:00 uur tot 20:00 uurStartlocatie: RhienderoordL.R. Beijnenlaan 20, 6971 LE BrummenKosten deelname: GRATIS

Klik hier om je aan te melden

Vragen over de Nationale Diabetes Challenge? Neem contact op met Linsey via linsey@stichtingsportkompas.nl

Op de rode dagen gaat de Nationale Diabetes Challenge niet door!

Wandeldata NDC Brummen.png