Sport on Wheels

Kruipen je kind(eren) na school direct achter hun gameconsole en krijgen ze langzamerhand vierkante ogen? Zijn ze als ze thuiskomen nog altijd druk en hyper? Stuur ze eens naar buiten en laat ze kennismaken met Sport on Wheels!

Wat is Sport on Wheels

Sport on Wheels is een initiatief van stichting Sportkompas om kinderen op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met diverse sport- en spelactiviteiten. Elke week (m.u.v. schoolvakanties) zijn onze beweegcoaches op weg in de gemeente Brummen met allerlei sport- en spelmaterialen om leuke activiteiten voor de kinderen te organiseren.

Of het nou touwtje springen, voetbal, volleybal of tikkertje is, iedereen kan en mag doen wat hij of zij wil!

Deelname is gratis

Alle activiteiten zijn gratis en zolang onze beweegcoaches op locatie zijn, kan er op elk moment deelgenomen worden aan de sport- en spelactiviteiten.

Sporten en bewegen is essentieel voor kinderen

Voor kinderen is het natuurlijk heel belangrijk om te sporten en te bewegen en dat kan ook op deze laagdrempelige manier. Buiten spelen zorgt ervoor dat kinderen met teleurstellingen en vooral, met elkaar, leren omgaan. Als de kinderen een wedstrijd verliezen op het speelveldje, leren zij hier beter mee omgaan en weten zij ook hoe het is als zij later ouder zijn. Als kinderen met elkaar buitenspelen maken ze natuurlijk ook vriendjes en vriendinnetjes wat heel belangrijk is op deze leeftijd.

Waar/wanneer?

Sport on Wheels heeft twee vaste plekken waar de activiteiten elke week (m.u.v. schoolvakanties) gehouden worden.

Op woensdag is er van 15:00u – 16:00u een beweegcoach op het veld voor Kindcentrum het P@rk in Brummen.

Op vrijdag is er van 15:00u – 16:00u een beweegcoach op het Cruyff Court bij Sporthal de Bhoele.

Vragen?

Heb je na het lezen van deze tekst nog vragen en/of opmerkingen, klik dan op onderstaande button om ons een e-mail te sturen.

Stuur e-mail